måndag 2 november 2009

Årets första julstämning

Dagen har bjudit mig på årets första julstök Mique - den som vågar sig in bland kaoset av kartonger då butiken ställer om sig till jul, den personen är modig, årets första tjatiga julskiva har gått i fem timmar non-stop men so far tycker jag om det ändå, årets första lussebulle vilken visseligen var en saffransgiffel men enligt mig räknas som lussebulle och självklart årets första julmust.

Nu vill jag bara sudda bort november, hoppa över månaden och låtsas som att den aldrig existerat, för att nå till ADVENT. För jag längtar som en galen kärring på grönbete, ingen logik at all.

Befinner mig i en källare i Gamla Uppsala och ska nog knalla ner under täcket i min lyxiga bäddsoffa snart.



Tillägg till "hur man får en bra bussresa"-inlägget:
- Se till att ni har en tjej som ser ut som en kokt hummer i ansiktet bredvid er, så blir det lika kul som på bilden. Sorry baby, du är söt hur röd du än är i ansiket.


/ T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar